El Servei Català de Trànsit destaca la reducció dels accidents greus després de les mesures aplicades, però demana prudència abans de valorar-ne definitivament l’efectivitat
El tram ebrenc de l’AP-7 no ha registrat cap víctima mortal des de principi d’any. El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha avançat la dada en una entrevista a SER Ebre i ha destacat el canvi respecte al mateix període de l’any passat, quan ja s’hi comptabilitzaven set morts.
La millora arriba després d’un període especialment preocupant per la sinistralitat. Entre el 2024 i el 2025, els accidents amb morts o ferits greus es van triplicar al tram comprès entre Cambrils i Ulldecona.
Menys accidents greus
Lamiel també ha assenyalat que s’han reduït els accidents greus, tot i que ha remarcat que encara cal continuar treballant per consolidar aquesta evolució positiva.
Entre les mesures aplicades hi ha la limitació de la velocitat a 100 quilòmetres per hora per al conjunt de vehicles en sentit sud entre Calafat i el sud d’Amposta. En alguns trams, els vehicles pesants tenen limitada la velocitat a 80 quilòmetres per hora i no poden avançar en cap dels dos sentits.
Aquestes restriccions s’han complementat amb controls específics de velocitat, vigilància dels avançaments i inspeccions dels temps de conducció i descans dels transportistes.
Prudència abans d’avaluar les mesures
Malgrat les dades favorables, el Servei Català de Trànsit demana prudència. Lamiel recorda que l’efectivitat d’una mesura de seguretat viària no es pot determinar a partir dels resultats d’uns quants mesos, sinó que necessita diversos anys d’observació i anàlisi.
Canal 21 Ebre ja va explicar que els accidents greus havien augmentat un 200% al tram ebrenc de l’AP-7 entre el 2024 i el 2025, en un context marcat pel creixement del trànsit després de l’alliberament dels peatges.
El tercer carril, una actuació prioritària
El director de Trànsit considera que una de les principals actuacions pendents és la construcció d’un tercer carril a l’AP-7 a les Terres de l’Ebre.
Lamiel defensa que l’ampliació permetria absorbir millor l’elevat volum de trànsit, especialment de vehicles pesants, i reduir les interaccions que es produeixen en una autopista que actualment només disposa de dos carrils per sentit en bona part del recorregut ebrenc.
Segons dades exposades anteriorment pel responsable de Trànsit, el tram suporta uns 30.000 vehicles diaris, dels quals aproximadament 12.000 són camions.












