L’Ajuntament de Xerta treballa per restablir la normalitat al poble després de dues setmanes dels aiguats. La riada va causar danys al 90% dels camins rurals i va afectar diverses infraestructures, com l’aqüeducte medieval dels Arquets, que va quedar completament destruït, l’accés a les trinxeres i el camp de futbol.
Precisament, la recuperació del camp de futbol és una de les actuacions més reclamades. En aquest sentit, l’alcalde de Xerta Roger Aviñó ha avançat que es planteja traslladar l’equipament a una nova ubicació i reconvertir l’espai actual en una zona de protecció davant de futures riuades.
Mentrestant, l’Ajuntament treballa en la valoració dels desperfectes per poder sol·licitar ajuts que permetin afrontar les obres de recuperació. Aviñó ha advertit que caldran inversions importants per reparar els danys ocasionats pels aiguats.
Paral·lelament, el consistori ha sol·licitat la declaració del municipi com a zona catastròfica i ha demanat a l’Agència Catalana de l’Aigua que estudiï el terreny per determinar quines actuacions es poden dur a terme per minimitzar l’impacte de futures riuades.
Pel que fa a les finques agrícoles, l’alcalde ha recordat que els propietaris afectats poden acollir-se a la línia d’ajuts del Departament d’Agricultura per comunicar els desperfectes. Aquest tràmit ha de servir per valorar els danys i estudiar l’obertura d’una futura línia d’ajuts destinada a compensar les pèrdues provocades pels aiguats.












