La desena edició reunirà un centenar de participants els dies 24 i 25 d’octubre i reivindicarà el patrimoni emmurallat de la ciutat
Tortosa tornarà al 1708 amb una recreació dels últims dies del setge que va patir durant la Guerra de Successió. Els dies 24 i 25 d’octubre, combats, desfilades de tropes i campaments d’època permetran acostar este episodi històric a la ciutadania.
La desena edició comptarà amb un centenar de participants, amb la presència de grups com els Miquelets del Regne de València i els Defensors de Girona.
Tres escenaris per reviure el setge
Entre els moments més destacats hi haurà l’enfrontament a la platja fluvial de Ferreries, que representarà l’assalt al cap de pont. La programació també inclourà un combat urbà entre la plaça de l’Absis i la plaça dels Dolors, i l’assalt final a les Avançades de Sant Joan.
Les recreacions permetran conèixer tant els episodis militars com la vida als campaments d’època.
Una oportunitat per descobrir les fortificacions
Esta serà la primera edició després de la museïtzació de les Avançades de Sant Joan i del fortí d’Orleans. A més de divulgar la història, el Setge vol donar a conèixer el patrimoni emmurallat de Tortosa.












