L’alcalde de la Ràpita, Javier Reverté, ha volgut respondre a les declaracions del diputat d’ERC Albert Salvadó, que assegurava haver aconseguit 11,7 milions d’euros per a la construcció del nou institut del municipi.
Segons Reverté, als pressupostos de la Generalitat no existeix cap partida específica destinada al nou institut de la Ràpita. Per això, ha acusat el diputat republicà de faltar a la veritat i d’haver-se “llançat a una piscina sense aigua”.
En una entrevista a Canal 21 Ebre, Reverté ha volgut aclarir els termes en què es materialitzarà la construcció del nou centre. Segons ha explicat, el conveni amb la Generalitat se signarà en els pròxims dies, després del compromís adquirit pel Govern a finals del 2025, i establirà que l’Ajuntament avançarà els 11,7 milions d’euros previstos, una quantitat que la Generalitat retornarà en tres anualitats a partir del 2030.
L’alcalde ha explicat que l’inici del projecte constructiu es preveu per al curs 2027-2028, mentre que la licitació de les obres està prevista per al primer semestre del 2028. Per agilitzar-ne l’execució, es vol apostar per un sistema de construcció modular que permetria tenir l’equipament enllestit durant el 2029.
L’alcalde ha demanat confiança en un projecte molt reivindicat per la comunitat educativa davant la saturació de l’actual Institut Alfacs, una situació que es va agreujar arran dels despreniments registrats a finals del 2024.












