Unió de Pagesos situa el preu en origen en 33 cèntims per quilo, davant dels 45 cèntims que calcula que calen per cobrir els costos, i reclama mesures davant l’augment de les importacions
Els arrossaires del delta de l’Ebre afronten la campanya amb una forta caiguda dels preus. Segons Unió de Pagesos, el quilo d’arròs es paga a 0,33 euros, mentre que produir-lo costa aproximadament 0,45 euros. Això deixa una diferència de 12 cèntims per quilo entre el preu percebut i el cost estimat.
El sindicat assenyala que les primeres referències de preus mostren, en molts casos, descensos superiors al 40% respecte de la mitjana de campanyes anteriors. També alerta que els costos de producció han continuat pujant. Així ho exposa en el seu comunicat sobre la situació del mercat de l’arròs.
El sector apunta a les importacions
El responsable del sector de l’arròs d’Unió de Pagesos, Josep Antoni Vidal, atribueix part de la pressió sobre els preus a l’augment de les importacions procedents de països tercers. El sindicat demana a la Comissió Europea que analitzi l’impacte de les importacions del sud-est asiàtic sobre els preus que reben els productors europeus i que adopti mesures per limitar-lo.
La preocupació ja era present abans de la sega. Canal 21 Ebre va informar a l’agost que Unió de Pagesos reclamava preus més coherents per a l’arròs del Delta davant l’increment dels costos de producció.
Reclamen una resposta urgent
Unió de Pagesos sol·licita el reconeixement d’una pertorbació de mercat i actuacions urgents de les administracions per afrontar la caiguda dels preus. Els productors adverteixen que la situació posa en risc la viabilitat de les explotacions i no descarten mesures de pressió contundents si no arriben solucions.












