L’esportista tortosí Albert Tiron ha aconseguit completar l’ascensió al Mont Blanc des de la vall i volar amb parapent des del cim fins a Chamonix en una sola jornada.
Tiron ja havia realitzat aquesta activitat l’any 2023 en dos dies, dormint al refugi de Tête Rousse amb dos companys. En aquesta ocasió, però, tenia pendent completar-la amb el que considera l’estil més pur: sortir des de la vall, assolir el cim i tornar volant fins a Chamonix en una única jornada, quan habitualment aquesta ascensió es realitza en dos o fins i tot tres dies.
L’activitat va començar a les dues de la matinada i va suposar superar 3.500 metres de desnivell positiu fins arribar al cim del Mont Blanc. L’ascensió no va ser fàcil, especialment per l’altitud i l’esforç acumulat. «Els últims metres fins al cim van ser bastant durs», explica Tiron.
A més, l’esportista ja havia fet anteriorment un primer intent en què, tot i arribar al cim, les condicions del vent no li van permetre enlairar-se amb el parapent.
Aquesta vegada, però, les condicions van ser favorables i, un cop al cim, Tiron i el seu company van poder preparar les veles i enlairar-se des dels 4.805 metres. El descens en parapent els va permetre perdre ràpidament alçada i recuperar progressivament les sensacions després de l’esforç realitzat a aquesta altitud.
El vol, d’uns 40 minuts, es va desenvolupar sobre les grans glaceres situades sota la cara nord del Mont Blanc, oferint unes vistes privilegiades de l’entorn alpí fins arribar finalment a la vall i a la ciutat de Chamonix.
D’aquesta manera, Tiron i el seu company han completat en una única jornada tot el recorregut: sortir de la vall de matinada, assolir el cim del Mont Blanc i tornar a la vall volant en parapent.



















