La 19a Fira d’espectacles literaris Litterarum ha encetat la seua programació a Tortosa, un mes abans dels actes centrals a Móra d’Ebre. Ho ha fet amb un homenatge al cantautor valencià Vicent Torrent qui alhora va presentar “Totes les cançons”, un llibre compilatori de peces creades per Torrent, entre les quals les populars “El Tio Canya”.
El director de Litterarum, Lluís-Xavier Flores, destacava la importància d’homenatjar artistes i literats en terres de cruïlla, més encara després que en 2023, l’Ajuntament de Torrent governat pel PP, va retirar el seu nom de l’auditori municipal.
Torrent va agrair l’homenatge, la importància de lluitar contra la persecució “ideològica i lingüística”. En aquest sentit, es va mostrar optimista sobre el futur del País Valencià.
L’homenatge i presentació del llibre va tenir lloc a la llibreria La Irreal. Posteriorment, es va fer un sopar homenatge amb seguidors i el món de la cultura, la llengua, la música popular i l’associacionisme cultural i lingüístic de les Terres de l’Ebre.












