El nou heliport 24 hores es construirà en uns terrenys que l’Ajuntament de Móra d’Ebre ha reservat al costat de l’N-420, entre el Karting i el Circuit de Móra d’Ebre i a uns dos quilòmetres del centre urbà.
En una entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcalde Rubén Biarnés ha explicat que l’espai, de 45.000 metres quadrats, acollirà els helicòpters del SEM i dels Bombers. A més, ha destacat que la ubicació, més elevada i allunyada del riu, reduirà l’afectació de les boires a l’hivern.
A principis d’abril, la Generalitat va donar el vistiplau a la proposta dels terrenys per al nou heliport. Ara, l’Ajuntament espera la confirmació oficial per iniciar l’expedient de compra i cessió de l’espai, mentre busca finançament.
Els nous terrenys no condicionen l’ampliació del polígon industrial Verdaguera, una opció inicial que no agradava ni el consistori ni els veïns. De retruc, i vinculat als Fons Nuclears, l’Ajuntament celebra l’acord recent per ampliar la zona industrial en 18 hectàrees. Segons l’alcalde ja hi ha empreses interessades, algunes de l’àmbit tecnològic.
Biarnés també ha defensat la importància de la subestació elèctrica dels Aubals, a Garcia, per donar resposta a la demanda energètica de la nova indústria a la Ribera d’Ebre malgrat entendre el malestar que genera en una part de la ciutadania.












