Móra la Nova lidera la candidatura per desplegar una gran infraestructura de computació d’IA. La gigafactoria està prevista que s’instauri al Polígon del Molló. Per aquest motiu, el casal del municipi ha acollit, aquest dimarts, una ponència clau per impulsar la innovació, l’atracció de talent i cooperació estratègica al voltant d’aquest projecte.
La Universitat Rovira i Virgili lidera l’estudi de l’impacte socioeconòmic de la intel·ligència artificial a la demarcació de Tarragona. Concretament, des de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement s’ha analitzat com aquesta eina pot millorar el futur econòmic de les Terres de l’Ebre.
La comarca de la Ribera d’Ebre, tradicionalment, ha viscut diverses revolucions industrials com són l’arribada del ferrocarril i la industrialització química, o també la instauració de l’energia nuclear. Un indret que s’ha adaptat als nous reptes de futur i ara es prepara per a una nova revolució digital.
L’acte ha estat organitzat per Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre amb el suport de la Diputació de Tarragona. Una jornada en què s’ha posat damunt la taula les oportunitats que poden incidir, directament, en la transformació tecnològica i adaptació al canvi de les empreses i institucions del territori.











