El projecte GIRA ha celebrat durant els darrers dies les primeres sessions informatives a Ascó, la Fatarella, Flix i Riba-roja d’Ebre. L’objectiu és explicar la iniciativa de la futura central hidroelèctrica reversible que es projecta a la Ribera d’Ebre, resoldre dubtes i recollir les propostes de la ciutadania.
Les trobades han servit per posar sobre la taula qüestions com els llocs de treball que podria generar el projecte, com també la seva capacitat “tractora” per atraure nova activitat industrial. Els assistents s’han interessat pels perfils professionals que es podrien requerir, les oportunitats laborals i també els beneficis econòmics per al desenvolupament local i l’activitat empresarial. Les sessions també han abordat els estudis ambientals i geològics associats al projecte.
Les jornades s’han complementat amb dos punts d’informació que han permès mantenir converses individualitzades amb els veïns i veïnes i atendre consultes específiques.













