Els preus dels lloguers a Tortosa deixaran d’estar limitats després que la ciutat hagi sortit del llistat de zones de mercat residencial tensionat. Tortosa és un dels 22 municipis de Catalunya en què el Govern considera que la situació ha millorat.
El Govern català ha prorrogat durant un any la declaració de zona tensionada, però ha actualitzat la relació de municipis inclosos. En total, s’hi han incorporat 53 localitats noves, entre les quals hi ha Camarles, mentre que altres municipis, com Tortosa, n’han quedat exclosos.
Aquesta exclusió comporta que desaparegui el topall dels preus dels lloguers a la ciutat.
Lleixà alerta d’una possible pujada dels preus
L’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, considera que el topall vigent fins ara ha contribuït al fet que el municipi hagi sortit de la declaració de zona tensionada.
Tot i això, ha advertit que la retirada del límit pot provocar que els preus dels lloguers tornin a augmentar.
La consellera de Territori i Habitatge, Sílvia Paneque, ha defensat que municipis com Tortosa hagin sortit de la declaració com a resultat de “l’èxit” de la mesura.
Quinze municipis ebrencs continuen com a zones tensionades
Amb la nova actualització, quinze municipis de les Terres de l’Ebre continuen declarats com a zones de mercat residencial tensionat.
Són Camarles, Alcanar, l’Aldea, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, Amposta, Deltebre, Móra d’Ebre, Roquetes, la Ràpita, Sant Jaume d’Enveja, Santa Bàrbara, la Sénia, Ulldecona i Móra la Nova.












