El soci privat d’Aigües de Tortosa ha presentat una demanda contra l’Ajuntament per reclamar-li més de 700.000 euros. L’empresa exigeix al consistori, que és el soci majoritari de l’empresa mixta, la diferència entre els ingressos previstos en el plec de condicions i els obtinguts realment.
Els consums no han estat els previstos i les tarifes tampoc han evolucionat al ritme establert en el contracte signat fa setze anys, durant el govern de Ferran Bel i Meritxell Roigé.
L’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, ha qualificat la demanda de “conseqüència directa d’un model cuinat i aprovat fa 16 anys” i ha assegurat que evidencia “el fracàs del model”.
“La demanda contra l’Ajuntament té el seu origen en un contracte signat i decidit el 2010 per Bel i Roigé, que van malvendre l’Empresa Municipal de Serveis Públics per 11 milions d’euros, i ara és quan estem pagant les conseqüències i una hipoteca fruit de la seva herència”, ha afirmat Lleixà.
Polèmica pel finançament dels nous comptadors
L’alcaldessa també ha respost a les crítiques de Junts per Tortosa sobre el finançament de la renovació dels comptadors de telelectura i de les inversions urgents a la xarxa d’aigua.
El grup de l’oposició havia assegurat que el préstec comportaria un increment del 42% de la tarifa, equivalent a uns 100 euros anuals. Lleixà, però, sosté que l’impacte real serà d’uns 54 cèntims mensuals per abonat, és a dir, uns 6,48 euros anuals.
L’alcaldessa també ha recordat que el canvi de comptadors del 2013 va comportar un increment de 90 cèntims mensuals per abonat.
L’Ajuntament anuncia que es defensarà als tribunals
Lleixà ha afirmat que l’actual govern està afrontant les inversions pendents amb l’objectiu de garantir un servei modern i eficient.
L’alcaldessa també ha anunciat que l’Ajuntament de Tortosa defensarà els seus interessos als tribunals davant la demanda presentada pel soci privat d’Aigües de Tortosa.












