Alcanar s’ha convertit en l’epicentre de la gastronomia amb la celebració de la Gala dels Solets Repsol 2026. Un total de 35 restaurants catalans s’han incorporat a la Guía Repsol i, entre estes propostes, n’hi ha quatre d’ebrenques per fer parada i gaudir d’un bon àpat: l’Arròs & Brases d’Alcanar, la Cintenta de la Ràpita, Lo Paseo d’Ulldecona i el Reversible de Deltebre.
La satisfacció de la Diputació de Tarragona i del Patronat de Turisme, dos de les entitats col·laboradores d’estos guardons, es traduïx —en paraules de la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó— en “més suport” a un sector turístic i de la restauració que, de retruc, afavorix el sector primari.
La gala va reunir al Teatre Auditori José Antonio Valls restauradors i restauradores amb Solet Repsol, una distinció que s’entrega “a aquells racons amb encant i que es diferencien per la seua proximitat, amb propostes apetibles i bon ambient”. En total, es va superar el centenar d’establiments presents, que podran lluir l’emblema davant una de les campanyes més importants de l’any, la Setmana Santa.

Amb l’entrega dels Solets Repsol, Alcanar reforça el seu posicionament en l’àmbit gastronòmic. L’alcalde, Marc Chavalera, destaca els representants locals que han pogut rebre el premi al seu poble.
Entre els restaurants amb Solet Repsol, parla per a Canal 21 Ebre Jaume Antich, propietari de Lo Paseo d’Ulldecona, una “casa de menjars” modernitzada en una antiga fàbrica que manté la cuina que en diem “de tota la vida”.
Un exemple dels nombrosos restaurants que es poden trobar arreu de les Terres de l’Ebre, amb una cuina que naix del rebost d’una terra i d’un mar ric en productes.











