La Regió Policial de les Terres de l’Ebre ha celebrat aquest dijous el Dia de les Esquadres. En aquesta ocasió, a la Ràpita. El cap de la regió policial, l’intendent Joan Carles de la Monja, ha explicat que la tria que no ha estat aleatòria sinó que s’ha decidit celebrar l’acte en un dels municipis més afectats per la dana Alice del passat octubre, per tal de fer un reconeixement als agents que hi van treballar. També a aquells que ho van fer de manera ingent en l’incendi de Paüls.
Durant l’acte també s’ha donat a conèixer les principis dades de la Regió Policial de les Terres de l’Ebre. Durant el 2025 es van registrar 7.864 fets delictius, la majoria més de 5.000 contra el patrimoni. Ara bé, l’intendent De la Monja explica que els preocupa el repunt en els delictes contra les persones amb un total de 1.679, i també de les agressions i abusos sexuals, amb 88.
Pel que fa al crim organitzat, el darrer any es van desmantellar 25 plantacions de marihuana i es van decomissar 26.000 plantes. El Dia de les Esquadres ha comptat amb la participació de la conseller d’Interior, Núria Parlon.












