Els ajuntaments de Tortosa i l’Ametlla de Mar qüestionen la rebaixa perquè el president de la consultora reconeix els fets, però no accepta la responsabilitat civil per retornar els diners
La Fiscalia ha retirat les acusacions contra nou dels quinze processats pel cas Efial i ha reduït a vuit mesos de presó la pena que sol·licita per a Antoni Martos, president de la consultora i un dels principals acusats. El judici se celebra a l’Audiència Nacional per presumptes irregularitats en la contractació municipal.
El Ministeri Públic aplica a Martos les atenuants de dilacions indegudes i confessió. La modificació de les peticions de pena arriba després de la pràctica de les proves durant el judici. elmon.cat
Martos va reconèixer els fets
Abans de començar el judici, Martos havia intentat arribar a un acord de conformitat amb la Fiscalia. Durant la seua declaració, es va limitar a reconèixer els fets que li atribuïa el Ministeri Públic.
El pacte inicial havia quedat sense efecte per l’oposició de les acusacions particulars a les condicions sobre la responsabilitat civil. Ràdio Tortosa
Els ajuntaments qüestionen la rebaixa
Les acusacions particulars dels ajuntaments de Tortosa i l’Ametlla de Mar han retret la rebaixa de la petició de condemna. Consideren que Martos admet els delictes, però no accepta la responsabilitat civil que li reclamen per recuperar els diners presumptament perjudicats.
La recuperació dels recursos públics és un dels objectius dels consistoris personats en el procediment, com ja va remarcar l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar a l’inici del judici. canal21ebre.com
Els vuit mesos de presó són la petició de la Fiscalia, sobre la qual haurà de resoldre el tribunal juntament amb les pretensions de les altres parts.













