La proliferació de la canya exòtica s’ha convertit en una de les principals amenaces per al bosc de ribera del tram final del riu Ebre. Esta espècie invasora pot desplaçar la vegetació autòctona, reduir la biodiversitat i alterar l’equilibri natural de l’ecosistema fluvial.
La seua expansió també posa en risc la supervivència de la canya autòctona i dificulta la recuperació dels hàbitats propis de la ribera.
Una espècie amb una gran capacitat d’expansió
La canya exòtica té una elevada capacitat per ocupar l’espai i formar agrupacions denses, fet que limita el desenvolupament d’altres espècies vegetals.
Esta colonització transforma el bosc de ribera i redueix la diversitat de la vegetació. Com a conseqüència, també pot afectar la fauna que depèn dels hàbitats fluvials per alimentar-se, refugiar-se o reproduir-se.
L’Aube impulsa un projecte de conscienciació
Per contribuir a revertir esta situació, l’Associació l’Aube impulsa un projecte de sensibilització sobre l’impacte de les espècies exòtiques al bosc de ribera de l’Ebre.
La iniciativa explica la importància de controlar la canya invasora i substituir-la progressivament per vegetació autòctona adaptada a les condicions naturals del riu.
Territori treballa per recuperar la canya autòctona al riu Ebre
El Departament de Territori ha identificat 58 rodals de canya autòctona al tram de l’Ebre entre Garcia i Tortosa. Els tècnics, però, no descarten que n’hi hagi més, ja que és difícil localitzar-la entre la canya invasora o en zones de difícil accés. Les dades recollides podrien afavorir la inclusió d’aquesta espècie al Catàleg de Flora Amenaçada. Els treballs també han inclòs la plantació de rizomes per reforçar-ne les poblacions i s’han finançat amb fons Next Generation.
Recuperar els hàbitats naturals de l’Ebre
El projecte vol conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de protegir i recuperar els hàbitats naturals de l’Ebre.
La restauració del bosc de ribera és clau per conservar la biodiversitat, reforçar l’equilibri de l’ecosistema i afavorir la supervivència de les espècies vegetals pròpies del territori.












