Unió de Pagesos ha situat la gestió dels danys provocats per la fauna cinegètica i l’aplicació de clàusules mirall per frenar la competència amb països tercers com a eixos centrals del seu programa per a les eleccions agràries del 27 de febrer.
Sota el lema “La teva veu, el teu vot, el teu futur”, el sindicat planteja canvis estructurals per millorar les condicions de vida i treball de la pagesia. Responsables de l’organització a les Terres de l’Ebre han presentat el full de ruta per als pròxims cinc anys. En matèria de fauna, exigeixen un control real de les sobrepoblacions amb la declaració de totes les zones com a àrees de control poblacional i el respecte al dret d’autoprotecció de les explotacions.
També reclamen l’aplicació efectiva de les clàusules mirall, especialment davant l’acord comercial entre la Unió Europea i Mercosur, pel seu impacte en produccions com l’arròs i els cítrics.
En l’àmbit del finançament, el sindicat destaca l’establiment del fons agrari i ramader i demana posar fi a la discriminació de la pagesia en el Fons de transició nuclear. Igualment, proposa una nova norma catalana per garantir el mateix tracte a la pagesia professional i defensa que el sosteniment de la renda en la nova Política Agrària Comuna se centri en aquesta tasca. També assenyala avenços per pal·liar els danys climàtics en fruita dolça i vinya i el treball per garantir el reg a la Ribera d’Ebre i al Priorat com la lluita contra la regressió del delta.
Unió de Pagesos es presenta a les vuitenes eleccions amb l’objectiu de mantenir la màxima representativitat. A les darreres eleccions, el 2021, va obtenir el 55% dels vots, revalidant la seva posició majoritària al sector.












