L’Ajuntament de Tortosa tornarà a licitar el servei de neteja dels edificis municipals i el de control d’accessos en constatar que “no es donen les condicions administratives ni jurídiques necessàries per avançar cap a la seva internalització amb garanties, prioritzant en tot moment la protecció de les treballadores”. Així s’ha comunicat a la plantilla que presta actualment aquests dos serveis. En la nova licitació l’empresa que guanye el concurs haurà de subrogar el personal. Aquesta subrogació garanteix la continuïtat laboral de tota la plantilla.
Tot i que actualment no és viable la internalització dels serveis de neteja i control d’accessos, el govern municipal continuarà treballant per fer-ho possible en un futur. En aquest sentit, el govern ha pactat amb la CUP la creació d’una comissió tècnica i política sobre les formes de gestió dels serveis municipals. Una comissió amb participació paritària entre govern, tècnics municipals i grups polítics. Així mateix, entre els acords assolits hi ha també la incorporació de millores en les condicions de la nova licitació.
L’objectiu de la comissió tècnica i política és determinar quins serveis es poden municipalitzar; quins requisits jurídics i econòmics comporta; quina implicació té la decisió de municipalitzar serveis sobre la plantilla de l’Ajuntament i la taxa de reposició i quin calendari és viable. També s’exploraran altres formes de gestió directa com ara la creació d’una empresa municipal.












