El Departament d’Educació ha situat en un 38,48% el seguiment de la vaga educativa a les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i el Penedès, segons les dades recollides fins a les 17.30 hores i amb informació del 97,14% dels centres. Es tracta de la segona jornada d’aturades convocades aquesta setmana per territoris per reclamar millores laborals més enllà de l’acord del Govern amb CCOO i UGT.
La convocatòria afecta el personal docent funcionari, interí i en pràctiques, així com el personal laboral, incloent-hi el personal d’atenció educativa i el d’administració i serveis dels serveis territorials implicats. També estan cridats a la vaga altres col·lectius vinculats al sector educatiu, com el personal de lleure educatiu, les escoles bressol de gestió indirecta i centres públics d’altres titularitats, tot i que en aquests casos Educació no disposa de dades de seguiment.

Una setmana de mobilitzacions territorials
Aquesta jornada dona continuïtat a les mobilitzacions iniciades dilluns al Barcelonès i al Baix Llobregat, on el seguiment de la vaga educativa es va situar en el 31,87% amb dades del 85,16% dels centres fins a les 17.00 hores.
Les aturades s’emmarquen en un calendari de protestes per territoris impulsat per reclamar noves condicions laborals i millores en el sistema educatiu, en un context marcat pel desacord amb part del col·lectiu docent respecte als acords assolits recentment entre el Govern i els sindicats majoritaris.











