MónFILMAT ha celebrat el desè aniversari en la seva edició més completa. Sota el concepte del paisatge com a espai de trànsit, el festival ha tornat a reunir directors, cineastes i públic al voltant de la cultura del cinema. Xavier Miró és el programador del certamen.
Un dels directors que ha participat d’aquesta edició és Mario Pons que ha portat en primícia el seu últim treball “Renàixer”. El cineasta ebrenc plasma en aquesta pel·lícula la seva dilatada trajectòria en el món audiovisual i en l’activisme ebrenc.
Durant quatre dies el festival ha projectat més d’una trentena de propostes cinematogràfiques amb títols som “Empire” de Bruno Dumont o la comèdia rural “Bodegón con fantasmas” d’Enrique Boleo.