L’Ajuntament de Tortosa ha presentat els recorreguts i les novetats de la Rider 1000, una cita motococlista que tornarà a la ciutat el 23 de maig. Es tracta d’un gran esdeveniment esportiu i turístic de categoria internacional, no competitiu, que té més de 2.000 inscrits, i que l’any 2022 va deixar a Tortosa i les Terres de l’Ebre un impacte de més d’un milió d’euros. “Des de la nostra ciutat, sortiran les diferents rutes que permetran recórrer les Terres de l’Ebre i altres territoris veïns, amb un màxim de 1.000 quilòmetres de distància, per descobrir els seus atractius i situar Tortosa com a destinació turística entre motoristes”, ha explicat l’alcaldessa, Mar Lleixà, qui ha comparegut amb el primer tinent d’alcaldia i regidor d’Esports, Jordi Jordan; la regidora de Comerç, Turisme i Fires, Sònia Rupérez, i l’organitzador de la Rider 1000, Pep Requena, a més del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Enric Adell.
Enguany, la 14a edició de la Rider 1000, que organitza el Motoclub Manresa, tornarà a tenir el pavelló firal de Remolins com a centre d’operacions. “Una de les novetats d’esta Rider 1000, i que pensem que tindrà un impacte directe i molt positiu, és el doble podi de sortida, que farà més àgil l’arrencada en totes les categories”, ha detallat el regidor d’Esports. “Quant a les diferents rutes, cada itinerari està dissenyat perquè puga mantenir l’esperit de la Rider 1000, amb personalitat pròpia i el nivell d’exigència adequat a cada distància”, ha afegit Jordan.
Les diferents categories són Rider 1000, Rider 700, Rider 500 i Rider 300, amb recorreguts seleccionats amb criteris d’exigència, fluïdesa i sentit global de la ruta. Els itineraris travessaran les Terres de l’Ebre en dirreció al Matarranya, i arribaran a llocs allunyats de l’Aragó, Castella-la Manxa i el País Valencià, com ara Aiguaviva de Bergantes, la Virgen de la Vega, Frías de Albarracín, Cañada del Hoyo, la Torre, Valdelinares, Santo Domingo de Moya, Manzanera, Puertomingalvo, el Mirador d’Estrelles de Linares de Mora o Vallibona. “El món de la moto és molt masculí, però intentem feminitzar-lo. A la Rider 1000 d’enguany hi ha 110 noies inscrites, 13 de les quals faran els 1.000 quilòmetres”, ha valorat Requena. L’organitzador de la Rider 1000 també ha explicat que hi ha participants de fins a set nacionalitats diferents. “Hi ha una persona que farà 3.000 quilòmetres per fer 1.000 quilòmetres més”, ha dit.
La 14a edició de la Rider 1000 coincidirà també amb el 80è aniversari del Motoclub Manresa. A més, enguany s’identifica la Rider 1000 amb el color blau, en homenatge al riu Ebre. “Tenint en compte l’experiència anterior, creiem que la Rider 1000 tornarà a tenir un efecte molt positiu en els sectors de la restauració, hoteler, comercial i de serveis”, ha assenyalat la regidora de Comerç, Turisme i Fires. “Sabem que els inscrits en la Rider 1000 fan la reserva als hotels amb molts de mesos d’antelació, des del moment en què s’anuncia la seu”, ha afegit Rupérez. “En el cas de Tortosa, no queden habitacions per les dates properes al 23 de maig. Més de 2.000 inscrits és una xifra molt alta de participants, amb una procedència molt diversa”, ha destacat.
A banda, la regidora ha recordat que al mateix pavelló firal de Remolins quedarà instal·lada una exposició amb motos i una fira amb estands dels diferents patrocinadors i col·laboradors, alguns dels quals són marques de primer nivell en el món del motor. Finalment, el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha destacat la importància que esdeveniments com la Rider 1000 puguen fer-se a les Terres de l’Ebre, per l’impacte que tenen en el comerç, la restauració i els allotjaments del territori.
Font: Ajuntament de Tortosa












