Nines, cavallets de fira, disfresses, joguets de Reis i escenes familiars són algunes de les imatges que es poden veure a l’exposició ‘Fotos amb joguets’, dedicada a l’obra del fotògraf Gabriel Casas. La mostra recupera la vida quotidiana de la Catalunya de la Segona República a través d’un element tan simbòlic com són les joguines, i ofereix una mirada històrica i social dels anys trenta.
L’exposició s’ha programat expressament per aquestes dates nadalenques i vol apropar la fotografia històrica a tots els públics, especialment a les famílies, posant en relleu la dimensió cultural i emocional dels joguets en el context de l’època.
La mostra reivindica Gabriel Casas com un dels fotògrafs catalans més destacats dels anys vint i trenta i posa en valor el fons fotogràfic que conserva l’Arxiu Nacional de Catalunya, del qual provenen les imatges exposades.
Una exposició que simbolitza un acte de justícia històrica amb Gabriel Casas i la seua filla, Núria Casas, i que es podrà visitar fins al 6 de febrer al Palau Oliver de Boteller de Tortosa.












