Els Bombers han atès una trentena d’avisos des d’ahir al matí per les fortes ratxes de vents principalment al sud del país, 14 de les quals a les Terres de l’Ebre. Sobretot s’ha retirat arbres caiguts o mobiliari urbà i cap incidència ha estat greu.

El telèfon d’emergències 112 ha rebut 35 trucades, 9 des del Montsià, 8 des del Baix Ebre i 6 des del Barcelonès. Alguns dels registres més alts s’han produït a Mas de Barberans (103,7 quilòmetres per hora), al Perelló (102.7) i a Miami Platja (90,4).
Protecció Civil manté activada la fase d’alerta del Pla d’emergències Ventcat per les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de ratxes fortes de cara a les pròximes hores i sobretot dimecres al Pirineu, el Prepirineu i l’Empordà.












