Des d’este dilluns que ja està en servei el nou Avant que uneix Tortosa i Barcelona en poc més d’una hora i mitja. És l’únic tren de velocitat alta habilitat per a les Terres de l’Ebre en la nova planificació ferroviària de la variant de Vandellòs. Els primers viatgers, més d’una cinquantena sobretot del Camp de Tarragona, han arribat amb uns minuts retard a la capital catalana perquè el tren ha sortit fora d’hora i la majoria de viatgers han refusat parar-se a valorar el servei perquè feien tard a la feina o per enllaçar amb un segon transport públic. Els que sí que s’han aturat, reclamen més freqüències i més comoditat.
El primer tren Avant que ha enllaçat Tortosa amb Barcelona este dilluns ha arribat amb uns minuts de retard a l’estació de Sants, cap a les 8:04 hores tot i que l’arribada estava prevista per a les 7:56 hores. Això ha fet que molts dels viatgers no s’hagen pogut aturar a valorar com ha anat el primer viatge, ja que han assegurat a l’ACN que arribaven tard a la feina o perdien un segon transport públic per arribar-hi. Entre els que sí que s’han aturat, el Josep s’ha mostrat satisfet amb el servei, tot i reconèixer que ha sortit “amb uns minuts de retard”. “De moment tot correcte, perfecte”, ha afirmat.
Diferent ha sigut l’opinió de Joan: “El tren ha arribat tard, per començar tard”. Este viatger ha afirmat que “haurien de millorar horaris i serveis” i també ha lamentat que siguen “trens molt sorollosos, que no deixen descansar a la gent i on no es pot treballar perquè vibren molt”. També ha criticat que hi ha combois que tenen els lavabos espatllats i “fan una pudor bestial”.
El primer Avant l’han utilitzat 55 persones, de les quals 40 han pujat a l’estació del Camp de Tarragona. A la resta d’estacions, Tortosa, l’Aldea, l’Hospitalet de l’Infant i Cambrils – que no disposaven fins este dilluns de cap servei de velocitat alta d’ample variable amb Barcelona-, han pujat 15 clients. A més d’este tren del matí en sentit Barcelona, només n’hi ha un altre de tornada, a les 18:30, cap a Tortosa.
Per al nou servei Avant, Renfe ha destinat un tren de la sèrie 121 que disposa de canvi d’ample de via i pot operar sota els dos tipus de catenària. La velocitat màxima en via d’ample ibèric és de fins a 220 km/h, i per la línia d’alta velocitat de 250 km/h. La capacitat d’este tren és de 280 places més dos seients per a persones en mobilitat reduïda.