El conseller de Justícia, Ramon Espadaler, ha presidit la jornada de formació sobre el Pla de justícia de pau i proximitat que s’ha celebrat a Tortosa. L’objectiu ha estat oferir formació als jutges de pau i al personal de les Oficines de Justícia del territori, que assumiran noves competències i funcions. La intenció és que els ciutadans s’hagin de desplaçar el mínim possible fora del seu municipi, podent fer tràmits burocràtics i videoconferències des d’aquests espais. El Govern promourà les agrupacions de jutjats de pau perquè puguin donar més serveis, sobretot els dels pobles més petits, que pràcticament no tenen personal.
Espadaler ha volgut posar en valor i agrair la feina que fan els jutges de pau, i l’ús del català en l’exercici de les seves funcions.
Actualment, a Catalunya hi ha 442 jutjats de pau amb personal de l’administració de justícia agrupats en 74 agrupacions, 90 amb plantilla de l’administració de justícia, i 366 sense agrupar i amb personal idoni de l’ajuntament que es podrien agrupar en 42 noves agrupacions en el futur.