Un pressupost ‘històric i expansiu’ que prioritza la regeneració de la Ciutat Històrica i altres inversions sense apujar impostos. Així ha presentat l’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, el pressupost municipal per al 2026. Un pressupost que s’incrementa un 8,85% fins a arribar als 52,3 milions d’euros, dels quals gairebé 8 milions d’euros són per a inversions. També per primera vegada se supera els 100 milions d’euros en el cas del pressupost consolidat, que inclou les societats municipals.
Lleixà ha apuntat que els comptes posen les persones al centre de les polítiques municipals, amb més inversió a l’espai públic, l’habitatge, la sostenibilitat i l’atenció a les persones. Uns comptes que preparen la ciutat per als reptes del 2026 com la primera fase de la pista d’atletisme de Jesús o l’inici de la rehabilitació dels Josepets.
Destaca el milió d’euros que es destina a polítiques d’habitatge o els més de 818.000 euros per a l’arranjament de l’espai públic. També s’incrementen les aportacions a les EMD i als pobles de Vinallop i els Reguers. La regidora d’Hisenda, Maria Jesús Viña, ha destacat la solvència financera del pressupost.
Tant l’alcaldessa de Tortosa com la regidora d’Hisenda han agraït a la CUP les seves aportacions i la negociació que ha fet possible disposar d’un pressupost.
L’aprovació dels comptes es portarà al ple de l’Ajuntament el pròxim 31 de març.












