El govern català vol aplicar el Fons de Transició Nuclear com més aviat millor. Tot i això, el delegat de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha explicat que encara hi ha incerteses al voltant d’aquest impost. Una de les més importants, segons Salvadó, és confirmar si el reglament elaborat prèviament a la modificació es pot aplicar o s’ha de redactar un nou document.
El delegat del govern a l’Ebre ha criticat la picabaralla entre els diferents grups parlamentaris al voltant d’aquest fons. En aquest sentit, Salvadó ha tornat a demanar consens polític en qüestions tan importants per al territori.
Salvadó ha tornat a celebrar que s’hagi augmentat fins al 50% el Fons de Transició Nuclear. Aquesta era un dels canvis que va aprovar el Parlament, que també inclou l’ampliació del radi de municipis beneficiats a 30 quilòmetres respecte a les centrals d’Ascó i Vandellòs.