La Generalitat “activarà tots els recursos necessaris” per a atendre les demandes de les zones més afectades pels aiguats de diumenge. El president Salvador Illa ho ha expressat davant els alcaldes dels municipis que han patit la tempesta, i un cop ha pogut copsar sobre el terreny els danys materials. Preocupa la situació dels camins, la neteja dels barrancs i la necessitat en fer reparacions “de fons” en infraestructures danyades.
Illa ha destacat que la reunió s’ha fet en un ambient cordial i constructiu i ha fet valdre el “clima de col·laboració” entre les diferents administracions. És el cas de la Diputació de Tarragona. La presidenta, Noemí Llauradó ha explicat que l’ens provincial torna a posar a disposició dels ajuntaments recursos humans i tècnics per assistir en l’emergència així com més de 4 milions d’euros en ajuts.
Entre els alcaldes afectats, Adam Tomàs d’Amposta ha lamentat la “falta de coordinació” amb el tall de les carreteres i ha sigut clar en tornar a reclamar celeritat en la tramitació d’ajuts i millora de la burocràcia en estos casos.