Des de l’Associació de Curses per Muntanya de les Terres de l’Ebre (AECMTE), entitat que juntament amb entitats i clubs del territori organitza el Circuit de Curses per Muntanya de les Terres de l’Ebre, ha anunciat la cancel·lació de l’edició 2020 del Circuit Ebre, que s’ha acordat entre les entitats organitzadores del circuit.
La crisi sanitària provocada per la Covid-19 ha obligat a cancel·lar quatre curses (La Cameta Coixa de Miravet, Trencacims Paüls, el Km Vertical de Roquetes i la Duextrem d’Amposta). A més, la desescalada per fases que s’està realitzant preveu unes restriccions que fan impossible el model d’esdeveniment al qual estan acostumats al circuit, amb el que les curses que estan pendents de si es poden celebrar o no, tenen un grau molt elevat d’incertesa sobre aquesta possibilitat. Tot això ha deixat un Circuit que serà incomplet i que hi ha moltes possibilitats que no superi el 40% de curses celebrades.
Veient aquesta situació, han deixat que passi un temps des de l’inici de la desescalada per veure l’evolució de la situació i, en concret, per poder analitzar i decidir les opcions que tenien com a Circuit de Curses per Muntanya de les Terres de l’Ebre en l’edició 2020. S’han realitzat trobades telemàtiques de la junta, han buscat alternatives i, finalment, han parlat de forma individual en les organitzacions que tenien esdeveniments pròxims, i de forma general en una reunió amb totes les entitats membres del Circuit per poder posar sobre la taula la realitat de la situació, i decidir quina pot ser la millor opció, sempre tenint en compte el que necessita el Circuit per ser el que s’espera que sigui.
Finalment, la decisió acordada ha estat la cancel·lació de l’actual edició del Circuit de Curses per Muntanya i el Circuit Exprès, ja que el Circuit de Canicròs, el qual també organitza l’AECMTE, s’ha pogut dur a terme, ja que va finalitzar 23 de febrer a Amposta.
Per tal de seguir treballant amb els objectius de promoció del territori i de l’esport com a entitat esportiva, l’Associació, juntament amb les curses, es troba treballant en noves propostes per aquest final de 2020 i la temporada 2021.