L’Ajuntament de Deltebre ha obert un nou front institucional amb el govern central arran de l’expedient d’atermenament, que afecta la delimitació de domini públic marítim-terrestre al terme municipal. Per aquest motiu, han presentat 9.454 al·legacions. Una acció que ha estat impulsada pel Consell de Defensa #DeltebreTerritori, encapçalat per la síndica de greuges de Deltebre, i amb la col·laboració del consistori deltebrenc.
En aquest sentit, primer demanen una gestió de la regressió del Delta abans d’un projecte d’atermenament. L’alcalde Lluís Soler ha explicat que l’al·legació del consistori va un pas més enllà i s’ha presentat com un recurs previ de jurisdicció.
Soler ha reivindicat de “contundent” la resposta ciutadana d’aquestes al·legacions, en menys de vint dies. Considera que el teixit econòmic i social de Deltebre està cansat davant d’aquest abús d’autoritat, i no farà perdre la dignitat.
Des de l’Ajuntament presentaran un contenciós administratiu en les pròximes setmanes i estudien en altres vies jurisdiccionals, si el Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic no retorna a la lleialtat institucional necessària entre administracions.











