El senador Manel de la Vega ha defensat al Senat una moció del grup socialista per implementar mesures per a impedir l’accés a la pornografia a menors.
La proposta ha comptat amb els vots favorables de totes les mocions excepte VOX i el Partit Popular. En aquest sentit, el tortosí ha recordat al PP que el govern espanyol és un dels primers a Europa que ha desenvolupat un projecte polític per a tenir una eina que permeti verificar l’edat dels qui tenen accés en internet a continguts pornogràfics.
De la Vega també ha agraït als grups d’Esquerra-Bildu i Junts l’aportació que fan a la moció, amb esmenes que enriqueixen el projecte i donen una visió més global d’aquesta.
El lliure accés a la pornografia per part de menors suposa un greu problema per al seu desenvolupament.
Segons un estudi de l’Associació Europea de Transició Digital (AETD), al qual s’han sumat més de 160 entitats del continent, l’accés a la pornografia a una edat primerenca provoca la banalització de les relacions sexuals, una sexualització precoç, i biaixos de gènere que poden provocar un trastorn de conducta que es prolonga en l’edat adulta.