Una concentració, aquest dijous, davant del Registre Civil de Tortosa reclamant el reconeixement legal de les identitats no binàries a l’Estat espanyol. Es tracta de la primera mobilització d’aquest col·lectiu que demana poder-se inscriure en els registres oficials. Denuncien que aquesta situació suposa una vulneració dels estàndards internacionals en matèria de drets humans.
Les persones participants han reivindicat la necessitat d’una legislació que permeti el reconeixement de gèneres més enllà de la classificació binària ‘home – dona’. Des del col·lectiu assenyalen que l’actual marc normatiu espanyol és ‘insuficient i excloent’ per una part de la ciutadania.
La protesta ha format part d’una jornada de mobilització a tot l’Estat espanyol, amb l’objectiu de fer visible aquesta realitat i pressionar les institucions perquè avancin cap a un model legal més inclusiu.












