L’incendi de Corbera d’Ebre ja supera les 300 hectàrees cremades. Els Bombers han treballat intensament tota la nit per intentar controlar este incendi que va declarar-se ahir dimecres, poc abans de les tres de la tarda, a la zona del Calvari de Corbera d’Ebre, on també va afectar un parc eòlic. I este matí ja hi treballen 50 dotacions terrestres i un helicòpter. El cap dels Bombers, Joan Delort, ha dit a Catalunya Ràdio que el foc de Corbera d’Ebre és el que millor pronòstic té, dels tres grans incendis simultanis que hi ha actius al país. Però també ha alertat que cap dels tres es podran donar per controlats durant el dia d’avui.
Una cinquantena de dotacions dels Bombers i un helicòpter treballen este dijous al matí en l’extinció de l’incendi que va declarar-se ahir a Corbera d’Ebre. El foc de la Terra Alta és el primer gran incendi de la temporada a les Terres de l’Ebre. Un foc que ja ha afectat unes 300 hectàrees, però que té un potencial de 8.000, segons els Bombers. L’avís de l’incendi es va rebre quan faltaven pocs minuts per a les tres del migdia. Al llarg de la tarda de dijous, amb vent i altes temperatures, el foc va fer focus secundaris, i se’n van trobar alguns a 50 metres del principal. De fet, va ser necessari tallar la carretera TV-7333, entre la Fatarella i Vilalba dels Arcs, en els dos sentits de la marxa.
Però tot i les condicions meteorològiques, els Bombers van aconseguir conduir el foc cap a una zona agrícola, a tocar de la carretera. Els Bombers van perimetrar la zona afectada i van distribuir-se en una zona de 200 hectàrees, per fer front al foc. D’altra banda, l’incendi va afectar un parc eòlic i també el paratge de les Camposines, un dels espais històrics de la Batalla de l’Ebre. De fet, l’alcalde de Corbera d’Ebre va explicar a Catalunya Informació que, a causa del foc, es van poder escoltar explosions de bombes sense esclatar de la Guerra Civil espanyola.