Tortosa homenatjarà els deportats als camps d’extermini nazi el Dia Internacional en Memòria de l’Holocaust. Ho farà amb una conferència de l’estudiós Joan Baptista Beltran a l’aula didàctica del Museu de Tortosa el proper dilluns 27 de gener a les 19:30. Les dades del ministeri de Cultura documenten almenys els casos de 36 tortosins, que van ser deportats i reclosos als camps d’extermini. La gran majoria, al camp de Mauthausen. Dels 36, només en van poder ser alliberats 12. L’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ha afirmat que l’acte vol ser un homenatge a tots aquests tortosins però també reivindicar un món tolerant.
La nova regidora de Memòria Històrica, Dolors Bel, ha remarcat que per primera vegada es farà un acte institucional d’aquestes característiques a Tortosa coincidint amb el Dia Internacional de l’Holocaust, que vol tindre continuïtat en els anys posteriors per lluitar contra la desmemòria.
Des del 2007, el Museu de Tortosa té dedicat un dels pavellons a la memòria del tortosí Antoni Garcia Alonso, un dels que van ser reclosos al camp de Mauthausen.
Fes el teu comentari